It’s only Rock-'n-Roll, but I like it

BrandMore_Logo_Emblem

De juiste toon voor het Hard Rock Hotel Amsterdam

Overnachten in een hotel is anders dan thuis. Overnachten in Amsterdam is anders dan waar ook ter wereld. Je komt altijd thuis met een verhaal. Claire van Campen, hoteldirecteur van het Hard Rock Hotel Amsterdam American vertelt graag hoe zij dat doen.

In juni 2020 opende het eerste Hard Rock Hotel van Nederland. Na een verbouwing van drie jaar veranderde het American Hotel aan het Leidseplein in een hotel van de Amerikaanse keten. Met de poprocktempels Paradiso en Melkweg om de hoek, ontving het American al jarenlang artiesten en muzikanten uit de hele wereld.

Je boekt hier geen kamer; je boekt hier een beleving

Het viersterren-superior Hard Rock Hotel Amsterdam American richt zich met zijn 173 kamers en suites op kosmopolitische toeristen en zakelijke gasten. Je boekt hier niet alleen een kamer; je boekt hier een beleving. Samen met Brandmore bedacht Claire originele giveaways voor een blijvende herinnering aan deze bijzondere hotelervaring.

“We wilden ons nog meer onderscheiden van andere Amsterdamse hotels en meer internationale muziekliefhebbers aantrekken. Het lag dan ook voor de hand om Hard Rock Hotels naar het ‘muziekplein’ van Amsterdam te brengen.”

Claire van Campen, hoteldirecteur

HRH_Amsterdam American_Logo_1C_1R_Blk (002)

Muzikale merchandise voor Hard Rock Hotel Amsterdam American

Claire: “Hard Rock Hotel is een prachtig merk en vooral bekend van de cafés. Na de positionering van hotels op eilanden als Tenerife en Ibiza, maakt de keten nu een inhaalslag op het vasteland. Alle drieëntwintig Hard Rock Hotels hebben een stadsnaam, zoals Hard Rock Hotel London, Hard Rock Hotel Ibiza, Hard Rock Hotel Dublin, enzovoorts. Wij zijn het enige hotel waar ‘American’ achter staat. Dat maakt onze merchandise extra bijzonder. Iedereen in Nederland kent ons als American Hotel. Daar wilden we geen afscheid van nemen.”

“Wij zijn het enige Hard Rock Hotel waar ‘American’ achter staat. Dat maakt onze merchandise extra bijzonder.”

Muziek als rode draad; het hotel zit vol met fantastische memorabilia

Claire: “Gasten kunnen uit elf soorten gitaren kiezen die we klaarzetten op hun kamer. Of ze reserveren een platenspeler met hun favoriete muziek. Alles in het hotel heeft een link met muziek. Je staat ermee op en gaat ermee naar bed. Het patroon van de vloerbedekking is de buik van een gitaar en zelfs in het stralend witte beddengoed zijn gitaren verwerkt. Een podium mag natuurlijk niet ontbreken in de vergaderzalen. Schoenen van Elton John, het paarse jasje van Prince uit z’n Purple Rain tour, de gitaar van Eddie Van Halen, een jurk van Whitney Houston, een leren jack van Splash… Het hotel zit vol met fantastische memorabilia.”

Jan Pier, Brandmore: “Het Hard Rock Hotel Amsterdam American is een hotel waar je je voor even onderdompelt in een luxe lifestyle, met muziek als rode draad. Wij werkten al voor de hotelgroep Eden Hotels die eigenaar is van het American Hotel. Toen Claire ons vroeg om samen deze nieuwe productlijn op te zetten, klonk dit natuurlijk als muziek in onze oren.”

“Toen Claire ons vroeg om samen deze nieuwe productlijn op te zetten, klonk dit als muziek in onze oren.“

Jan Pier Tilma - Brandmore

BRANDMORE_Jan Pier_Tilma_Quote
BRANDMORE_CASE_HARDROCKHOTEL-2

Play the guitar

BRANDMORE_CASE_HARDROCKHOTEL-3

Hug the bear

BRANDMORE_CASE_HARDROCKHOTEL-4

Sleep well

“Zodra ik akkoord geef, regelt Brandmore de rest en hoef ik er niet meer over na te denken. Dan is het weer van mijn bordje.”

Claire van Campen

Verrassende giveaways voor het slapengaan

Claire: “Samen met Brandmore hebben we de branded amenities gemaakt die we bijvoorbeeld als presentje neerleggen bij de turn down. De turn down is de service die wij leveren om de kamer en het bed klaar te maken voor de nacht. We hadden daar leuke ideeën voor. Brandmore zat direct op één lijn met ons en dacht goed mee. We hebben nu twintig verschillende Hard Rock Hotelproducten. In de kinderbedjes leggen we een hardrock-knuffelbeertje, maar we hebben ook stoere sleutelhangers, flight tags en geluidsboxjes met ons logo erop.”

BRANDMORE_CASE_HARDROCKHOTEL-7

Remember the music

BRANDMORE_CASE_HARDROCKHOTEL-5

Keycord

BRANDMORE_CASE_HARDROCKHOTEL-6

Flight tags

Jan Pier: “Claire komt vaak met leuke ideeën en vraagt dan hoe wij daar tegenaan kijken. Dan denken we mee en komen we met verschillende prijsopties en levertijden. Kwaliteit is ook voor het Hard Rock Hotel erg belangrijk. Wij zijn er daarom scherp op dat alle producten een lange levensduur hebben. Claire maakt dan de uiteindelijke keuze waarna wij zorgen dat het zo snel mogelijk geproduceerd en geleverd wordt.”

Claire: “Ik ben altijd blij als een partij snel schakelt, meedenkt en je het werk uit handen neemt. Zodra ik akkoord geef, regelt Brandmore de rest en hoef ik er niet meer over na te denken. Dan is het weer van mijn bordje. Zij ontzorgen mij daar écht mee.”

“Gasten slapen hier niet alleen, ze ervaren het rock-‘n-rollgevoel. Onze giveaways herinneren aan deze magische ervaring.”

Claire van Campen

BRANDMORE_Hardrock-Hotel-Amsterdam_•haren föhnen liggend_1360x600
BRANDMORE_Hardrock-Hotel-Amsterdam_•haren föhnen liggend_1100x1100

Muziek raakt in het hart. Voor onze gasten is de merchandise een aandenken om hun eigen verhaal te vertellen

Claire: “Gasten vinden over het algemeen alles gaaf waar onze naam op staat.
De sleutelhangers zijn misschien wel het populairst. De kinderen vinden de beertjes fantastisch. Als straks de business weer aantrekt, breiden we de merchandiselijn graag verder uit. Ik heb nog zoveel ideeën... Spullen met zo’n mooie merknaam, die hebben net als muziek een enorm verbindende factor.”

Claire: “Waylon, Henk Schiffmacher, Candy Dulfer... er overnachten hier vaak bekende artiesten. Ook zij vinden de memorabilia te gek. Ze brengen iedereen dichter bij hun idool. Als je fan bent van Prince, of je hebt met hem samengewerkt, dan is het heel gaaf om z’n jasje hier te zien hangen.

Muziek raakt mensen in het hart. Gasten slapen hier niet alleen, ze ervaren het rock-‘n-rollgevoel. Onze giveaways herinneren aan deze magische ervaring.”

Wil jij net als het Hard Rock lekker brainstormen met de creatievelingen van Brandmore?

BRANDMORE_CTA_Marit

Vraag nu de
brainstormsessie aan

Meer mooie verhalen van marketeers met een verhaal.

Samen verzin je de leukste dingen. Laat je inspireren door deze verrassende verhalen.

Delfsail (1)

Alle hens aan dek voor het grootste evenement van 2024

More

Behoud (1)

Met een passend cadeau ga je niet nat

More

Kabrita (1)

Als alleen het allerbeste goed genoeg is

More

LOGO_BRANDMORE_FOOTER

Brandmore Industries

Bezoekadres:
Bornholmstraat 80
9723 AZ Groningen

Postadres:
Postbus 5065
9700 GB Groningen

kvk: 01169153

Partners

Hello Fresh
Hard Rock Hotel
Amsterdam Light Festival
Koopjes drogisterij
Delfsail
Behoud
Kameleon
VVV Groningen
Kabrita

BRANDMORE_ICON_KALENDER-1

Event & Merchandise kalender

Hoe maak je een goede kalender
Boek een creatieve sessie

Brandmore is aangesloten bij de PPP, Promotional Products Professionals.

BRANDMORE_ICON_KALENDER-1

Brandmore is aangesloten bij de PPP, Promotional Products Professionals.

logo_erkend_leerbedrijf

Wij zijn een erkend leerbedrijf.

Scroll naar boven